Grand Canyon - Reisverslag uit Cogdill Center, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Cogdill Center, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Erik en Hilde

21 Juni 2016 | Verenigde Staten, Cogdill Center

Gister zijn we na een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel vertrokken naar Flagstaff, wat ongeveer 4 uur rijden was. Hier is het gelukkig wat minder heet als in Las Vegas. Nadat we hadden ingecheckt hebben we weer even aan het zwembad gelegen. Ondertussen zochten we op Tripadvisor waar we 's avonds zouden eten. Dat werd Coco's Bakery, die naast brood en gebakjes ook heerlijk avond eten had. In Amerika staat bijna op elke menukaart naast de gerechten hoeveel calorieën er in zitten ( niet altijd fijn om te zien! :) ) Ook krijg je als je IJsthee besteld, ongezoete koude thee. Op elk tafeltje staat een bakje met suikerzakjes. Hier konden we zelfs uit 4 verschillende soorten suikers/zoetstoffen kiezen... Ook krijg je zodra je je drinken op hebt zonder te vragen een (gratis) refill. Bij dit restaurant stond er ook nog is Dutch applepie op de menukaart.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan en zijn we na het ontbijt vertrokken richting de Grand Canyon, wat nog 1,5 uur rijden was. We hadden onze tassen volgestopt met flesjes bevroren water. Overal wordt gewaarschuwd voor de extreme hitte die nu heerst. Onderweg zagen we in de verte een bosbrand. Gelukkig hebben wij geen last gehad van de hitte en vonden we het nog wel meevallen vandaag! Toen we bij de Grand Canyon aankwamen kozen we voor de 'Hermit road' route. We konden uit verschillende routes kiezen die je met shuttle busjes kon rijden. De route die wij hadden gekozen bestond uit 9 stops en de busjes reden om het kwartier. Bij iedere stop keken we onze ogen uit. Het uitzicht is bijna niet vast te leggen op de foto's..Echt het mooiste wat we ooit gezien hebben! Op de bordjes stond dat je verder dan 100 km kon kijken en tot een diepte van bijna 2500 meter. We zagen verschillende mensen gevaarlijke capriolen uithalen om mooie foto's te maken ( onder hekken door klimmen en met hun benen over de rotsen boven de afgrond hangen). Ook zagen we onderweg meerdere herten van dichtbij.
Nu zijn we weer onderweg naar het hotel. Straks gaan we eerst nog even op zoek naar een tandenborstel voor Erik ( die hij gister in Las Vegas is vergeten :) ) en daarna lekker eten. Morgen gaan we richting Lake Havasu waar het heel heet schijnt te zijn! We zijn ook heel benieuwd naar het hotel, op Tripadvisor zijn de meningen verdeeld. We gaan het zien!

• 22 Juni 2016 - 07:21

Hannie:

Het ziet er weer prachtig uit! Smaakte de Dutch applepie ook Dutch of zaten er teveel calorieen in (-:.

• 22 Juni 2016 - 07:39

Miep:

Wauw! Wat prachtig allemaal...
    Sterkte met de hitte straks!

• 22 Juni 2016 - 09:40

Joop En Marianne :

Geweldige ervaring ! En nu naar de Hoover dam ?
    Gelukkig dat er tegenwoordig digitale foto grafie is, stel je voor ...al die fotorolletjes

• 22 Juni 2016 - 18:18

Lisa:

Mooi zeg!! Die capriolen om foto's te maken zou ik echt niet durven, stel je voor dat je naar beneden valt .. brrr .. Grappig van de dutch apple pie! Ben ook wel benieuwd of hij lekker smaakte. Gelukkig dat de hitte mee viel, ben benieuwd hoe jullie het in Lake Havasu krijgen qua temperaturen. Fijn dat jullie steeds goed voorbereid zijn met bevroren waterflesjes!

Xx

• 22 Juni 2016 - 18:25

Joshua:

Dag vriendjes en vriendinnetjes, jullie maken dezelfde reis als Bassie en Adriaan! Die bakten een eitje op hun motorkap toen ze in de Grand Canyon waren. Nog veel plezier met het vervolg!

• 22 Juni 2016 - 18:40

Linda:

Wat een prachtige natuur!
    Het valt mij wel op dat jullie overal lekker kunnen eten het is gelukkig niet alleen HAMBURGERS. ☺️
    Een goede reis verder ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groetjes

• 22 Juni 2016 - 23:58

Jan:

Hoi Erik en Hilde,

Wat een mooie foto's en leuke verhalen.
    Ik hoor net van Lisa dat het morgen bij jullie 46 graden wordt!
    Bij ons wordt het morgen 28 graden, dat is al warm genoeg.
    Het autorijden is fijn daar heb ik gelezen en helemaal met die lage
    benzineprijzen in Amerika.
    Veel plezier verder in Lake Havasu en het Hotel.
    Groetjes van Jan (die van Linda en Lisa)

• 23 Juni 2016 - 20:26

Ton En Ria:

Hoi Erik en Hilde, wat een prachtige foto's. Ik kan mij voorstellen dat dit uitzicht nog vele malen mooier is als op de toppen in Oostenrijk. Mooi ook dat alles naar wens gaat met het rijden. Ben erg nieuwsgierig naar alle ervaringen en belevenissen. Weer op naar het volgende, doe voorzichtig. Liefs