Alcatraz en Lombard Street - Reisverslag uit Marina District, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu Alcatraz en Lombard Street - Reisverslag uit Marina District, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu

Alcatraz en Lombard Street

Blijf op de hoogte en volg Erik en Hilde

15 Juni 2016 | Verenigde Staten, Marina District

Vandaag zijn we vanaf ons hotel naar pier 33 gelopen. Vanaf deze pier vertrok de boot naar Alcatraz. Gelukkig hadden we via internet thuis al kaartjes gekocht want de eerst volgende kaartjes die beschikbaar waren zijn voor 12 juli!
We vonden het allebei heel fascinerend om de gevangenis te zien en hoe het leven er daar uit zag voor de gevangenen. We hadden een Nederlandse audiotour die ons langs de cellen in de celblokken en andere plekken in de gevangenis leiden.
Nadat we zelf nog een rondje om de gevangenis hadden gelopen zijn we weer terug gegaan met de boot. Onderweg zijn we langs pier 39 gelopen. Hier waren allemaal touristische winkeltjes en restaurantjes. Ook lagen er bij deze pier allemaal zeeleeuwen. Onderweg naar ons hotel hebben we ook nog door Lombard Street gelopen. Deze straat staat bekend als de meest kronkelige straat ter wereld. De straat heeft een hellingshoek van 27%. Het was dus een hele klim!
Morgenochtend vertrekken we vroeg om de huurauto op te halen en gaan we met de auto door Yosemite naar Mammoth lake.
Groetjes Erik en Hilde

• 16 Juni 2016 - 11:41

Jan:

Leuk verslag! Goede reis naar de tweede bestemming.