Los Angeles- Hollywood - Reisverslag uit Westlake, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu Los Angeles- Hollywood - Reisverslag uit Westlake, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu

Los Angeles- Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Erik en Hilde

26 Juni 2016 | Verenigde Staten, Westlake

Na een wat minder fijne nacht in Palm Springs ( rammelende airco) vertrokken we gister al vroeg naar LAX, het vliegveld van Los Angeles. Het was tijd om afscheid te nemen van onze huurauto! Met een shuttle busje werden we naar de vertrekhal gebracht waar we een Uber bestelden. We hadden een heel aardige chauffeur die ons voor ons hotel afzette. L.A staat bekend als stad waar je liever niet zelf wil rijden ivm de vreselijke verkeerssituaties. In de Uber waren we dan ook blij dat we niet zelf hoefde te rijden! Onze Uber chauffeur vertelde ons dat de straat waar ons hotel is een straat is die niet erg goed bekend staat in L.A en waar je s'avonds niet meer naar buiten moet. Nadat we hadden ingecheckt in ons hotel hebben we uitgebreid gelunched en hebben we even gewinkeld in een winkelcentrum en wat gedronken bij de Starbucks. In de supermarkt hebben we voor het avondeten een broodje gekocht zodat we 's avonds de deur niet meer uithoefde. In Los Angeles is er een hele andere sfeer dan in de andere plaatsen die we tot nu toe gezien hebben. We zien hier heel veel (vieze en stinkende) zwervers en bedelaars. Ook veel met honden (ach).
Vandaag hebben we een ritje gemaakt met de hop on hop of bus door Hollywood. Dit was een snelle en leuke manier om Hollywood in een dagje te zien! We begonnen bij The Walk of Fame. Waar alle sterren op de grond te zien zijn. Ook hebben we vanaf een afstandje de Hollywood letters gezien. Deze stellen eigenlijk niks voor! Het is een best lelijke heuvel met kleine letters. Beverly Hills vonden we wel heel erg leuk om te zien! We zijn uitgestapt bij Farmers Market. Hier waren allemaal kleine eettentjes, restaurantjes en winkels. Er hing hier een heel gezellige sfeer met een mooie vijver met een fonteintje in het midden. Bij Farmers Market hebben we ook gelunched. We zagen dat hier ook weer een Cheesecake Factory zat (Hier hebben we in Las Vegas ook gegegeten). We vonden het daar zo lekker dat we vandaag weer kozen voor dit restaurant. Het restaurant was alleen vol en de serveerster zei dat we ongeveer 10 minuutjes moesten wachten. We kregen een soort kastje mee waar dan lampjes op gingen branden als er plek was. Na een paar minuten ging die al branden. Heel handig systeem!
Nu (half 6) zijn we weer terug in het hotel en gaan we weer op de kamer eten. Morgen gaan we naar ons laatste hotel en verblijfplaats: Hermosa Beach. Waar we nog een paar daagjes aan het strand kunnen liggen. Een mooie afsluiter van onze reis denken we zo!

• 27 Juni 2016 - 08:04

Miep:

Hoi peer en hilde!! Super leuk om jullie zo te volgen. Klinkt als een geweldig (hete) reis. Geniet van jullie laatste dagen in LA. Lekker relaxen!
    Liefs

• 27 Juni 2016 - 08:05

Miep:

Liefs

• 27 Juni 2016 - 10:13

Linda:

Hoi Erik en Hilde,

Het is weer leuk om jullie verslag te lezen.
    Wat een overgang van de mooie natuur en rust terug in de de drukte van LA.
    Maar ook een belevenis om eens Hollywood te zien.
    Fijn dat jullie nog een paar dagen naar het strand gaan want het lijkt mij best vermoeiend
    zo'n rondreis.
    Geniet nog van de laatste dagen en goede terugreis.

Groetjes

• 27 Juni 2016 - 17:12

Maarten:

Krijgen jullie nog iets mee van de verkiezingsstrijd in Amerika? Ga je ook hoge gebouwen in? Niet vergeten hoor. Veel plezier nog toegewenst door ons

• 27 Juni 2016 - 21:49

Ton En Ria:

Mooi, en nu verlaten de grote stad en het verkeer. Lekker relaxen de laatste dagen. Geniet ervan en tot gauw. Liefs

• 27 Juni 2016 - 22:22

Poepa:

En nu nog maar even relaxen aan de beach en nagenieten van deze super reis. We konden de reis goed volgen en hebben een goede indruk van het verloop. Ik hoop dat er nog zaken overblijven om thuis over na te kletsen. Genieten nog maar die laatste week.

• 27 Juni 2016 - 22:25

Mooie reis die we goed hebben kunnen volgen. Nu nog even heerlijk relaxen aan de beach. Kus.