Joshua Tree National Park & Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu Joshua Tree National Park & Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Erik en Hilde - WaarBenJij.nu

Joshua Tree National Park & Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Erik en Hilde

24 Juni 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vandaag zijn we vroeg vertrokken om onderweg naar Palm Springs een tussenstop te maken bij het 'Joshua Tree National Park'.
Dit park staat bekend om haar, zoals de naam al zegt, Joshua Trees. Jos is vernoemd naar het gelijknamige album van U2 en hoe toevallig kwam het nummer 'With or without you' van dit album langs op shuffle in de auto!
Het was ongeveer 3 uur rijden naar het park. De heenreis was nog best spannend! We hadden nog een halve tank en reden door de woestijn waar we alsmaar geen tankstation tegenkwamen. Pas na 120 km hadden we er eentje gevonden.
Inmiddels waren we ook al dicht bij het park gekomen.
Toen we het park in reden vroeg de vrouw bij de entree: ' Make sure you bring plenty of water'. Gelukkig hadden we weer onze koelbox vol flesjes ijskoud water bij ons ( beste aankoop deze vakantie!). De auto gaf een buitentemperatuur van 40 graden aan en langs de weg stonden weer borden met ' High fire danger'.
Het Joshua Tree National park was ook weer een prachtig natuurgebied. We hebben veel mooie bomen en bijzondere rotsen gezien. Ook zagen we in en rondom de bomen meerdere kleine eekhoorns . Er werd op bordjes ook gewaarschuwd voor slangen en spinnen maar die hebben we gelukkig niet gezien.
(Toch hebben we voor de zekerheid onze lunch maar in de auto opgegeten..).
Nadat we het park uitreden was het nog een uurtje rijden naar Palm Springs. Hier hebben we tot het avond eten nog aan het zwembad gelegen. We hebben gegeten bij Native Foods, een veganistisch restaurant. We raakten nog aan de praat met twee aardige Amerikanen die erg geinteresseerd waren in het leven in Europa en hoe we het in Amerika vonden. Morgen gaan we eerst onze huurauto terug brengen bij het vliegveld in Los Angeles en dan zullen we nog een kleine week verblijven in L.A.
De foto's zullen later volgen want de wifi is niet zo best hier!

Groetjes Hilde en Erik
( p.s. We vinden het trouwens heel leuk dat jullie onze blog lezen! )

• 25 Juni 2016 - 07:36

Hannie:

En wij vinden het ook erg leuk om te lezen! Jullie weten nu ook gelijk hoe het is om een echte hittegolf mee te maken. Gelukkig hebben jullie de komende week de oceaan om verkoeling in te zoeken.

• 25 Juni 2016 - 09:59

Joop En Marianne :

Het is zeker erg leuk om te lezen. Maar 40 graden +vinden we toch wel heel erg heet hoor. Geen last van ?
    Maar het is een superreis, waar jullie heel veel indrukken opdoen !
    Ben benieuwd waar jullie volgende reis heen gaat ! ( zuid Afrika is ook een aanrader

• 25 Juni 2016 - 18:13

Hgdewee:

Hoi Hilde en Erik, wij vinden het ook ontzettend leuk om jullie reis op deze manier te volgen, oma zou zeggen dat we er nu zelf niet meer naar toe hoeven omdat jullie ons alles al hebben laten zien ( haha) veel plezier nog en groetjes van ons

• 25 Juni 2016 - 23:34

Ton En Ria:

Erik hou je het nog uit met deze temperaturen! Gelukkig geen spinnen en ander gekruip. Zo te lezen kunnen jullie goed eten vinden voor Hilde, dus dat is fijn. Prachtige reis, erg leuke verslagen, straks de auto inleveren en verder relaxen in L.A. Liefs

• 26 Juni 2016 - 17:53

Oma En Opa:

Wij vinden het ook heel leuk om jullie reis te volgen. Opa vraagt wat de Amerikanen van de brexit vinden (-:.
    Oma vindt het leuk als jullie weer komen eten. Krijg je lekker ananas met slagroom toe!